Sims 3
Sztab VVeteranów
Tytuł: Sims 3
Producent: Maxis
Dystrybutor: Electronic Arts Polska
Gatunek: sim
Premiera Pl:2009-06-05
Premiera Świat:
Autor: Villemo
Tytuł: Sims 3
Producent: Maxis
Dystrybutor: Electronic Arts Polska
Gatunek: sim
Premiera Pl:2009-06-05
Premiera Świat:
Autor: Villemo
Sims 3
4. Strój - tu jest sporo zabawy - wybieramy pięć zestawów: na co dzień, wizytowy, sportowy, nocny i kąpielowy. Wybór jest duży a dodatkowo przy każdej części ubrania możemy zmienić materiał i dobrać kolor. Wszystko pojawia się w okienku po prawej stronie - rozwijając listę dostępnych materiałów możemy np. stworzyć spodnie z drewnianym motywem. Dobieramy także dodatki jak biżuteria (bransoletki, pierścionki, kolczyki, zegarki), rajstopy, rękawiczki itp.
5. Cechy
• W zależności od wieku Sima wybieramy 5 (dorosły), 4 (nastolatek), 3 (dziecko) lub 2 (małe dziecko) cechy. Podzielone są one na 4 kategorie dotyczące umysłu, fizyczności, stylu życia i stylu bycia, a ponieważ jest ich ponad 60, wybór nie należy do łatwych. Najeżdżając kursorem na każdą z nich, otworzy nam się okienko zawierające szczegółowe informacje. Etap ten jest bardzo ważny, gdyż decyduje o przyszłym zachowaniu i możliwościach naszego podopiecznego. Przykładowo - cecha „komputerowiec” pozwala na hakowanie oraz podkręcanie procesora a „mól książkowy” na dołączenie do klubu czytelnika. Wybrane cechy decydują również (pośrednio) w wyborze pragnienia życiowego - ale o tym za chwilę. Niektóre cech wykluczają się wzajemnie, dlatego też przy wyborze jednej, inna może stać się nieaktywna - np. nie możemy być dobrym i złym, szczęściarzem i pechowcem, czy też osobą rodzinną jednocześnie nie lubiąc dzieci. Prócz osobowości wybieramy tu także ulubione jedzenie, kolor i muzykę. Nowością jest wybór głosu - mamy 3 podstawowe możliwości, natomiast specjalny suwak decyduje o wysokości.
• Pragnienie życiowe - po wyborze cech pojawi się nam pięć opcji dostosowanych do osobowości. Jest to coś,do czego musimy ( no w pewnym sensie - w tej grze właściwie nic nie musimy) dążyć. Nagrodą będzie spora ilość punktów szczęścia życiowego, za które wykupujemy nagrody - ale o tym potem.
W ten sposób ma
my gotowego Sima. Dla tych, którzy nie mają cierpliwości do wyboru ubrań, włosów itp. na dole po lewej stronie znajduje się przycisk losowego doboru stroju a obok doboru twarzy. U dołu ekranu znajdziemy również opcję pozwalającą na przeglądnięcie dostępnych, gotowych Simów a także ikonkę dodawania kolejnego członka rodziny. Gdy już wszystkie etapy są ukończony najeżdżamy na ikonkę oznaczoną „ptaszkiem” i rodzina gotowa.
Rozgrywka
Mając Sima i dom rozpoczynamy właściwą rozgrywkę. Na dole ekranu widzimy pasek pokazujący wszystkie niezbędne informacje dotyczące naszej postaci. Na początku pojawiają się chwilowe marzenia - od nas zależy czy chcemy je spełnić (lewy przycisk myszy blokuje je do czasu aż zadanie zostanie wypełnione) czy też z niego zrezygnować (prawy przycisk myszy). Co daje nam spełnianie tych chwilowych pragnień? Punkty szczęścia życiowego - ich ilość również widzimy na panelu dolnym - zdobywamy je przez cały czas, jednak spełnianie marzeń daje nam dodatkowe punkty. Nagród jest wiele - wszystkie możemy obejrzeć, gra automatycznie się „pauzuje” a my na spokojnie czytamy informacje dotyczące każdej z nagród.
Dalej znajduje się zegar (pozwala na przyspieszanie 2 - i 3 -krotne oraz zatrzymywanie gry) i podgląd naszego życiowego pragnienia. Obok jest wskaźnik nastroju - zielony kolor oznacza, że jest dobrze - najwyższy poziom to uniesieni - przy takim wskaźniku Sim uczy się szybciej, tworzy lepsze obrazy, wydajniej pracuje. Na nastrój wpływają, prócz podstawowych potrzeb, nastrójniki. Jest ich naprawdę dużo i chyba nie sposób ich wymienić jednak niektóre z nich to np. „pięknie urządzone pomieszczenie, satysfakcja z awansu, uczucie czystości, ból po stracie przyjaciela, brudne otoczenie, stres”.
Ostatni panel dotyczy najistotniejszych informacji. Podzielony jest na 8 części:
1. Osobowość - widzimy tu cechy Sima i jego wiek (ile dni pozostało do zmiany grupy wiekowej)
2. Relacje z innymi - podzielone na związki rodzinne, zawodowe i przyjacielskie. Sprawdzimy tu na jakiej stopie jesteśmy z innymi i czy przypadkiem nie powinniśmy zadzwonić do przyjaciela, gdyż zbyt długi brak kontaktu powoduje spadek zażyłości. Przyjaźnie są ważne, jednak nie tak jak to było w poprzednich częściach The Sims - nie ma teraz wymogu konkretnej ilości przyjaciół - im ich więcej tym lepiej, jednak nie ma to przykładowo wpływu na awans w pracy.
3. Kariera - podjęcie pracy jest w tej grze właściwie niezbędne. Może to być praca na cały etat bądź też dorywcza. Najprostszym sposobem na znalezienie zatrudnienia jest oczywiście gazeta i komputer, jednak możemy również wejść w podgląd miasta i klikając na wybranych budynku wybrać opcję „podejmij pracę”. Stały dochód pozwoli nam na rozbudowę domu a także na dokupienie sprzętów niezbędnych do rozwijania umiejętności. W zakładce kariera monitorujemy nasze postępy. Po prawej stronie znajduje się ocena pracy - w zależności od wybranego zawodu musimy spełnić różne warunki - tak np. dziennikarz musi poprawiać umiejętność pisania, a muzyk grę na gitarze. Niezmienne są nastrój, współpracownicy i szef - w każdym zawodzie należy o nie dbać. Gdy Sim wybiera się do pracy u góry po lewej stronie pojawia się okienko - możemy je rozwinąć i wybrać co nasz Sim będzie robił w pracy - może doskonalić daną umiejętność, podlizywać się szefowi, ciężko pracować, poznawać współpracowników i inne. Jeżeli postaramy się o wszystko zadbać, szybko uzyskamy awans a co za tym idzie większe pieniądze. Co jakiś czas będą się pojawiały różne okazje. Te dotyczące pracy powinniśmy przyjmować i starać się jak najszybciej wypełnić, gdyż dzięki temu poprawia się nasza ocena i szybciej dostajemy awans. Za pozostałe otrzymamy wynagrodzenie pieniężne - jego wysokość zależy od trudności wykonania. Niektóre pomogą nam również podnieść zażyłość z innymi Simami. Dostępne kariery to :
5. Cechy
• W zależności od wieku Sima wybieramy 5 (dorosły), 4 (nastolatek), 3 (dziecko) lub 2 (małe dziecko) cechy. Podzielone są one na 4 kategorie dotyczące umysłu, fizyczności, stylu życia i stylu bycia, a ponieważ jest ich ponad 60, wybór nie należy do łatwych. Najeżdżając kursorem na każdą z nich, otworzy nam się okienko zawierające szczegółowe informacje. Etap ten jest bardzo ważny, gdyż decyduje o przyszłym zachowaniu i możliwościach naszego podopiecznego. Przykładowo - cecha „komputerowiec” pozwala na hakowanie oraz podkręcanie procesora a „mól książkowy” na dołączenie do klubu czytelnika. Wybrane cechy decydują również (pośrednio) w wyborze pragnienia życiowego - ale o tym za chwilę. Niektóre cech wykluczają się wzajemnie, dlatego też przy wyborze jednej, inna może stać się nieaktywna - np. nie możemy być dobrym i złym, szczęściarzem i pechowcem, czy też osobą rodzinną jednocześnie nie lubiąc dzieci. Prócz osobowości wybieramy tu także ulubione jedzenie, kolor i muzykę. Nowością jest wybór głosu - mamy 3 podstawowe możliwości, natomiast specjalny suwak decyduje o wysokości.
• Pragnienie życiowe - po wyborze cech pojawi się nam pięć opcji dostosowanych do osobowości. Jest to coś,do czego musimy ( no w pewnym sensie - w tej grze właściwie nic nie musimy) dążyć. Nagrodą będzie spora ilość punktów szczęścia życiowego, za które wykupujemy nagrody - ale o tym potem.
W ten sposób ma
Rozgrywka
Mając Sima i dom rozpoczynamy właściwą rozgrywkę. Na dole ekranu widzimy pasek pokazujący wszystkie niezbędne informacje dotyczące naszej postaci. Na początku pojawiają się chwilowe marzenia - od nas zależy czy chcemy je spełnić (lewy przycisk myszy blokuje je do czasu aż zadanie zostanie wypełnione) czy też z niego zrezygnować (prawy przycisk myszy). Co daje nam spełnianie tych chwilowych pragnień? Punkty szczęścia życiowego - ich ilość również widzimy na panelu dolnym - zdobywamy je przez cały czas, jednak spełnianie marzeń daje nam dodatkowe punkty. Nagród jest wiele - wszystkie możemy obejrzeć, gra automatycznie się „pauzuje” a my na spokojnie czytamy informacje dotyczące każdej z nagród.
Dalej znajduje się zegar (pozwala na przyspieszanie 2 - i 3 -krotne oraz zatrzymywanie gry) i podgląd naszego życiowego pragnienia. Obok jest wskaźnik nastroju - zielony kolor oznacza, że jest dobrze - najwyższy poziom to uniesieni - przy takim wskaźniku Sim uczy się szybciej, tworzy lepsze obrazy, wydajniej pracuje. Na nastrój wpływają, prócz podstawowych potrzeb, nastrójniki. Jest ich naprawdę dużo i chyba nie sposób ich wymienić jednak niektóre z nich to np. „pięknie urządzone pomieszczenie, satysfakcja z awansu, uczucie czystości, ból po stracie przyjaciela, brudne otoczenie, stres”.
Ostatni panel dotyczy najistotniejszych informacji. Podzielony jest na 8 części:
1. Osobowość - widzimy tu cechy Sima i jego wiek (ile dni pozostało do zmiany grupy wiekowej)
2. Relacje z innymi - podzielone na związki rodzinne, zawodowe i przyjacielskie. Sprawdzimy tu na jakiej stopie jesteśmy z innymi i czy przypadkiem nie powinniśmy zadzwonić do przyjaciela, gdyż zbyt długi brak kontaktu powoduje spadek zażyłości. Przyjaźnie są ważne, jednak nie tak jak to było w poprzednich częściach The Sims - nie ma teraz wymogu konkretnej ilości przyjaciół - im ich więcej tym lepiej, jednak nie ma to przykładowo wpływu na awans w pracy.
3. Kariera - podjęcie pracy jest w tej grze właściwie niezbędne. Może to być praca na cały etat bądź też dorywcza. Najprostszym sposobem na znalezienie zatrudnienia jest oczywiście gazeta i komputer, jednak możemy również wejść w podgląd miasta i klikając na wybranych budynku wybrać opcję „podejmij pracę”. Stały dochód pozwoli nam na rozbudowę domu a także na dokupienie sprzętów niezbędnych do rozwijania umiejętności. W zakładce kariera monitorujemy nasze postępy. Po prawej stronie znajduje się ocena pracy - w zależności od wybranego zawodu musimy spełnić różne warunki - tak np. dziennikarz musi poprawiać umiejętność pisania, a muzyk grę na gitarze. Niezmienne są nastrój, współpracownicy i szef - w każdym zawodzie należy o nie dbać. Gdy Sim wybiera się do pracy u góry po lewej stronie pojawia się okienko - możemy je rozwinąć i wybrać co nasz Sim będzie robił w pracy - może doskonalić daną umiejętność, podlizywać się szefowi, ciężko pracować, poznawać współpracowników i inne. Jeżeli postaramy się o wszystko zadbać, szybko uzyskamy awans a co za tym idzie większe pieniądze. Co jakiś czas będą się pojawiały różne okazje. Te dotyczące pracy powinniśmy przyjmować i starać się jak najszybciej wypełnić, gdyż dzięki temu poprawia się nasza ocena i szybciej dostajemy awans. Za pozostałe otrzymamy wynagrodzenie pieniężne - jego wysokość zależy od trudności wykonania. Niektóre pomogą nam również podnieść zażyłość z innymi Simami. Dostępne kariery to :